10 'corona'-vragen die je kunt stellen tijdens je sollicitatiegesprek

Sommigen wachten de ontwikkelingen met betrekking tot het coronavirus af. Anderen willen hier niet op wachten en besluiten om toch een overstap te maken naar een nieuwe werkgever. Want ondanks de coronamaatregelen vinden er wel gewoon (online) sollicitatiegesprekken plaats. En de werkwijzen op kantoor zijn ook overal aangepast op de huidige omstandigheden. Naast de reguliere sollicitatievragen, is het daarom goed om ook vragen te stellen met betrekking tot de situatie rondom corona. Hieronder 10 'corona-gerelateerde' vragen die je kunt stellen over de huidige en toekomstige werkwijze. 

10 'corona'-vragen die je kunt stellen tijdens je sollicitatiegesprek
  1. Hoe ziet jullie sollicitatieproces er momenteel uit?
  2. Wat zijn de effecten van het coronavirus op het kantoor en de klantenportefeuille? Wat zijn de verwachtingen voor hen en jullie kantoor komend jaar?
  3. Hoe ziet een gemiddelde online werkdag en werkweek eruit? Werken jullie met dagstarten en weekafsluitingen bijvoorbeeld?
  4. Hoe ziet mijn inwerktraject er nu uit?
  5. Hoe leer ik mijn collega’s kennen en hoe kan ik zo goed en zo snel mogelijk kennis maken met het team en mijn klanten?
  6. Hoe wordt online samenwerken binnen de organisatie gestimuleerd?
  7. Wie kan ik om hulp vragen wanneer ik er niet uit kom?
  8. Hoe word ik beoordeeld ten aanzien van mijn proefperiode?
  9. Hoe gingen jullie om met flexibel werken voor corona?
  10. En hoe gaan jullie om met thuiswerken na corona? Zijn er vaste thuiswerkdagen en wordt er een vergoeding gegeven voor het thuiswerken? Hoe is het geregeld met een (thuis)werkplek?

Geplaatst op: 26-01-21

Deel dit bericht:

De eerste stap naar je nieuwe carriere